Kom så tar vi ett steg mot framtiden!

 

  

Kom så tar vi ett steg mot framtiden, för att sedan kunna ta ännu ett steg. Vart kan du börja i ditt liv med din resa och dess utvecklande färd? Enligt mig så är det enklare än man tror, för det är bara att vända sig till sig själv och sitt sanna inre. Var står jag? Vad står mest i vägen för mig i livet och i min vandring? Det är där du skall börja.

Jag ber dig att i lugn och ro sätta dig ner och blunda. Rikta ditt fokus till ditt spontana andetag - uppleva rytmen av ditt andetag. Sen ditt hjärtas frekvens och tillåt dig sedan att känn din andes frekvens. När du känner dig lugn och bekväm inom dig, ber jag dig att tona in på  vad det är som hindrar eller handikappa dig i din tillvaro. Låt tankarna komma och gå, utan att lägga dig i dem för dessa tankar kommer hjälpa dig att inse och förstå. När du fått en inre känsla var dina hinder består av, ber du om den utveckling och de möjligheter som du behöver för att gå vidare i process. Med all sannolikhet kommer inte process gå tillväga på det sätt som man logiskt skulle kunna tro eller förvänta sig, utan på ett universellare och smartare sätt. Kanske inte heller på det sätt som du önskade, utan på ett sätt som ger dig utveckling och resultat.

Förr när jag inte förstod och insåg livet spelregler, så kunde jag be om saker och sedan bli upprörd över vad som hände. Idag vet jag att detta är möjligheter att uppnå det jag önskade. När jag bett om att få bli fri från någon rädsla, har jag blivit tvungen att bemöta rädslan för att kunna bli vännen den och sedermera låta den upplösas och elimineras. Om jag har bett om styrka har jag automastiskt inte blivit stark utan jag hamnat i skeden genom livet som stärkt mig och då också blivit en bestående styrka. När jag önskat utveckla min medkänsla, har jag inte helt plötsligt blivit en mer medkännande människa, utan då utsatts för möjligheter till att testa och utveckla min medkänsla tills den blivit till något naturligt och vackert. Som du förstår med dessa exempel så finns inga genvägar inga snabba fix, bara rent arbete med utmaningar och givna möjligheter.

Universum förser oss inte med hinder utan endast möjligheter till utveckling, vilket vi ibland ser som hinder. Så låt hindren bli möjligheterna till utveckling mot ditt sannare jag.

Lycka till med ditt självläkande och kom ihåg att varje lite del som förändras hos dig påverkar din omgivning och den värld vi lever i. För genom att växa och utvecklas så växer och utvecklas världen.

Med kärlek
Hasse Nyander

 

Kommentera här: