4 januari



Igår blev det mycket gjort här och nu är det mycket att plocka i ordning efter igår, såsom tomkartonger som skall till soprummet och pinaler som man vett i sjutton vad man skall göra av. Jag vill dock pålysa hur gott jag mådde igår av det fysiska arbete, även om det var fyra Billy bokhyllor som skulle fylla med böcker som låg nerplockade i lådor, så kändes det bara gott för kroppen och sinnet. Tillbaks i höstas så räckte att jag plockade upp en kartong så fick jag vila i två dag. Jag har verkligen de sista dagarna via detta "jobb" blivit fylld av fysiskstyrka och ett välmående som får mig att känna mig som en riktigt man, nästa som om jag kände mig lite halv tillbaks i tiden då jag mest orkade titta på när andra gjorde något och till och ed blev trött av att titta på. Det är väl inte så viktigt att få känna mig som en riktigt man, men att få känna mig som en levande människa är viktigt och det är väl mer det jag menar när jag skriver. Är ju en väldigt aktiv person som tycker om och mår väl av att hugga in, ligger i min astrologiska bild, mina gener och mitt socialarv och utifrån mitt själsliga plan. Att vilja och inte kunna har varit ett handikapp under hösten som tärt en del på psyket, men det har också lett fram till en otrolig tacksamhet över att kunna, över att ha en fysisk kropp som funkar och orkar. Jag är så tacksam över mitt fysiska återhämtande. Ni som följt bloggen under hösten har fått vara med i många tankegångar över trådar i min väv som fick mig att hamna i detta skedet med hjärtproblem, men om jag väldigt drastiskt skulle generalisera dess orsak och verka utan att här delge detaljer, händelser eller känslor, så är det något som slitit på mitt hjärta så är det skuldkänslan, den att inte räcka till och det jag framförallt lärt mig att vara ännu mer är tacksam. Tillit? Kanske har min tillit öka under hösten, men är inte övertygad, då jag redan bar på en väldigt stark tillit och den hjälpte mig ju faktisk igenom skedet. Så jag skulle vilja se det som om det fanns två nyckelord i det hela - skuld och tacksamhet. De olika saker som jag gått igenom kan jag lämna bakom mig, för man ska inte dra runt på bearbetade känslor som om de vore gamla kompisar, utan de lämnar jag då jag var i dessa process. Men orden som är mina nycklar skall jag ha med mig framöver som koder till att förändra och förvalta mitt liv, dess tillvaro och dess uppdrag på jorden. Som sagt så ser jag ju inte mig som här för att bli tjänad, utan för att tjäna och på resans gång är det av stor vikt att få känna sig levande. Hur levande är du idag? Själv kan jag nog känna mig en cirka 90 % levande, skulle kunna vara lite bättre, men jag skall jobba på det under dagen.

En dag av vila har det blivit idag, för som jag tidigare skrev så är det lätt att man inte tar någon hel ledig dag då man går hemma hela tiden, så en sådan dag fick det allt bli idag. Min vän och kollega Ulla var här på en fika och lånade några böcker som hon ville förkovra sig via, och jag hoppas att hon skall finna dem lika intressanta som jag. Den ena om Leslie Flint och den andra om Einar Nielsen, böcker om fysiskt mediumskap. Sen sjönk jag djupt ner i en gungstolen som är ett arvegods från mina farföräldrars hem. En gungstol som säkerligen har hundra år på nacken och är helt fantastisk att sitta om meditera i. Inte alls svårt att försvinna bort i den sittställningen och fötterna redan innan lite svävande ovanför golvet. Det fanns en väldigt stark och påtaglig fysisk närvaro runt, nästa så man behöver öppna ögonen för att kolla så ingen fysiskt levande person kommit in i rummet. Jag fick en helt underbar healing och sedan blev jag sittande i ett varande då inget behöver ske, ingen tanke går genom sinnet ... bara ett lugnt och stilla tillstånd då alla behov känns tillfredställda. Allt som står här efter hoppsättande av bokhyllorna och upplockandet av böckerna får vänta till en annan dag, för idag har jag hel ledigt från allt.

Jag satt i kväll med för första gången i DAS distanshealinggrupp och det kändes bra, utifrån att ha fått så mycket healing från denna grupp under hösten att själv vara en av dem som är med och ger. Livet är ett givande och tagande ...

Kommentera här: